Har du et lille barn der sover dårligt, græder meget og er svært at få til ro eller har svært ved at spise?

 

Så vil det mest naturlige i hele verden være at du føler dig meget presset, og at dit nervesystem er temmelig flosset. For det bliver det.

VÆRS´GO med dette blogindlæg følger tre teknikker som kan hjælpe dig med at skabe ro i dit nervesystem, når du har allermest brug for det

– fx når dit barn vågner for 7. gang, når dit barn igen bøvler med at spise, eller du ved du skal tage to timer mere med dit lille utrøstelige barn i armene.

 

Urolige børn og mirakler – om at brug teknikkerne

Der er ingen mirakelkur, når vores nervesystem trigges, på den måde som du oplever det. Du skal beslutte dig for at bruge teknikkerne også selvom du synes det er svært, at holde fokus på dem i begyndelsen. Til at starte med mærker du ikke nødvendigvis en virkning. Effekten akkumulerer sig over tid. Forholdsvist hurtigt sidder teknikkerne på rygraden og du begynder at mærke effekten.

En mor der var gået i gang med teknikkerne skrev følgende, som kan give dig et godt billede af hvad du kan forvente, hvis du vælger aktivt at praktisere øvelserne:

“Øvelserne har helt klart gjort en positiv forskel. Til at starte med følte jeg det var svært at være koncentreret når gråden stod på. Jeg kan mærke at min søn finder hurtigere ro, når min krop og mit nervesystem har mere ro, selvom det samtidig er på overarbejde og i forsvarsposition. Når jeg fokuserer på øvelserne midt i alt kaosset virker det. Jeg finder mere ro, mine tanker forsvinder og jeg formår at holde fokus på det vigtige, at være der for mit barn. Og det kan jeg takke dig for. Tak -bare TAK ❤”.

 

Nedenfor finder du øvelserne – men der er SÅ meget mere du kan gøre for at komme bedre igennem den her ben hårde fase i dit liv. Det kan du læse lidt mere om under videoerne.

 

Teknik 1

Teknik nummer 2

Teknik nummer 2

Hvordan kan du hjælpe dig selv som mor eller far til et uroligt barn? Hvad virker?

 

HVIS DU FØLER DU SIDDER FAST I DIN SITUATION SÅ LÆS MED HER:

 
DET DER VIRKER ER NEMLIG…

 

-At du forstår hvor HVOR intens og krævende din situation faktisk er

-At du forstår dig selv og dine (fuldstændig naturlige) reaktioner i den situation du står i

-At du har realistiske forventninger til dig selv og livet som mor og familie

-At du lærer at forstå dine følelser og reaktioners instinktive natur

-At du lærer at rumme dine følelser og dit barns reaktioner

-At du kan lukke unødig ”støj” fra omverdenen ude og stå stærkt i dig selv som mor eller far til et uroligt barn.

-At du arbejder målrettet på at skabe ro i dit nervesystem.

Jeg ved det, fordi jeg dagligt hjælper forældre i den her situation – online og i min klinik – og selv har stået med begge ben i det, da mit andet barn var lille.

HVIS DU TÆNGER TIL AT DER SKAL SKE ET POSITIVT SKIFTE HOS DIG… Så kan jeg hjælpe dig gennem gruppe forløb, hvor du møder andre i samme situation og i en-til-en samtaler hvor fokus er fuldstændig på dig, dit barn og din situation.

Ring eller skriv til mig på 60635720 – gratis og uforpligtende samtale.

Mange varme hilsner

Laura Kjær Jacobsen

Familiedannelses terapeut, Cand. pæd. i pædagogisk psykologi og Jordemoder

Fertilitet & Familiedannelse